ALVEOLİT NEDİR? (DİŞ ÇEKİMİ SONRASI ŞİDDETLİ AĞRI ile karakterize tablo)

Alveolit, diğer adıyla alveolitis, dry socket, diş çekimi sonrası görülen şiddetli ağrı, bazen şişlik, ağızda kötü tat ve kötü koku ile karakterize bir tablodur. Alveolit, travmatik, zorlu bir diş çekimini takiben oluşabildiği gibi, post operatif (çekim sonrası) uyarılara tamamen uyulmaması nedeniyle de oluşabilir.

ALVEOLİT BELİRTİLERİ NELERDİR?

-Şiddetli, yoğun, bazen zonklayan tarzda ağrı

-Çekim bölgesinin yanındaki dişlere yansıyan ağrı (sinir trasesinin etkilenmesi nedeniyle)

-Hafiften şiddetliye değişebilen şişlik

-Ağızda kötü tat ve koku

ALVEOLİT NEDEN OLUR?

-Travmatik diş çekimi

-Diş çekildikten sonra sigara kullanımı

-Diş çekildikten sonra alkol kullanımı

-Diş çekildikten sonra 24 saat içinde ağızın çalkalaması ve kuvvetli tükürme

-Diş çekildikten hemen sonra yiyecek içecek tüketilmesi

-Genel olarak diş çekimi sonrası uyarılara dikkat edilmemesi alveolite neden olabilir.

ALVEOLİT OLDUM, NE YAPMALIYIM?

Alveolit tedavisi, mutlaka diş hekimi kontrolünde yapılmalıdır. Diş hekimi, çekim bölgesini serum fizyolojik ile yıkar ve bölgedeki gıda artıklarını temizler. Daha sonra çekim bölgesine çeşitli ağrı kesici ve antiseptik materyaller konulur. Hastanın kendisi, reçete edilen ağrı kesicileri kullanarak ve aynı şekilde reçete edilen gargaraları kullanarak ve belli ölçüde yapılan tuzlu su ile ağız çalkalayarak ve ağız hijyenine dikkat ederek tedavi sürecine destek olur.