DİŞ ETİ KANAMASI NEDEN OLUR?

Diş eti kanaması, asla ihmal edilmemesi gereken, önemli ve sağlıksız bir durumdur. Diş eti kanaması, dişler fırçalanırken, yemek yerken/yedikten sonra, ya da durup dururken meydana gelebilir. Fakat anlaşılması gereken en önemli nokta, sağlıklı bir diş etinin asla kanamayacağıdır.

DİŞLERİMİ FIRÇALARKEN DİŞ ETLERİM KANIYOR, NEDEN?

Diş fırçalarken meydana gelen diş eti kanamaları, sık görülen ve sağlıksız bir durumdur. Bu durumun temel nedeni diş eti hastalığıdır. Diş eti hastalığı, diş taşlarının düzenli temizlenmemesi, dişlerde veya eski protezlerde meydana gelen kırıklar, uyumsuz protezlerin diş etinde travmaya bağlı olarak kanama meydana getirmesi gibi pek çok sebepten kaynaklanır.

DİŞ ETİ KANAMASI TEDAVİSİ NASILDIR?

Tedavi, nedene bağlı olarak yapılır. Temelde diş eti hastalığı tedavi edilmeye çalışılır. Bu da profesyonel diş taşı temizliği ve diş hekiminin reçete edeceği ağız gargaraları ve düzenli diş hekimi kontrolleri ile mümkündür. Diş taşı temizliği genel olarak 6 ayda 1 kez olmak üzere, diş eti hastalığının ve ağız sağlığının durumuna göre 1 veya en fazla 4 seans olarak gerçekleştirilen işlemler bütünüdür. Bu tedavide en önemli unsur ise, dişlerin diş hekiminin anlattığı şekilde ve düzenli olarak günde en az 2 kez dişlerin fırçalanması ve diş ipi kullanımıdır. Eğer diş eti kanaması farklı sebeplerden kaynaklanıyorsa, sebep elimine edilmeye çalışılarak tedavi süreci başlatılır.