ŞEKER HASTALIĞI DİŞLERİ NASIL ETKİLER?

Diyabet (şeker hastalığı) toplumda sık görülen ve hem genetik geçişi olan hem de beslenme tarzı ve çevresel faktörlerden etkilenen bir hastalıktır. Peki, şeker hastalığı dişleri, diş etlerini ve ağız sağlığını nasıl etkiliyor?

• Şeker hastalarında yara iyileşmesi daha geç olur.

• Şeker hastaları genel olarak enfeksiyona daha yatkındır.

• Şeker hastalarında diş eti hastalıkları sağlıklı bir bireye göre daha fazla görülür.

• Şeker hastalarında, diş eti hastalığına bağlı kemik kaybı daha fazla görülür.

• Şeker hastalarında ağız kuruluğu ve buna bağlı olarak diş çürüğü oluşma sıklığı daha fazladır.

• Şeker hastalarında ağız yaraları, ülserleşmeler daha fazla oluşur.

• Tüm bunlara bağlı olarak şeker hastalarında diş kaybı daha fazla görülmektedir.

ŞEKER HASTALARININ AĞIZ BAKIMI NASIL OLMALI?
  • Her yemekten sonra dişler mutlaka fırçalanmalıdır.

• 6 ayda 1, diş hekimi gerekli görürse 3 ayda 1 diş taşları temizlenmelidir.

• Ağızda bulunan ümitsiz, kurtarılamayacak ve enfeksiyon kaynağı dişler çekilmelidir. Kurtarılabilecek durumda olan dişlere kanal tedavisi yapılmalıdır.

• Ağız kuruluğu için sürekli yudum yudum su içilmeli, ağız ıslak tutulmalı, şekersiz sakız çiğnenmeli, gerekirse ağzı nemli tutacak ürünler kullanılmalıdır. (Ağız spreyi gibi)

• Diş çürüklerini önlemek için mutlaka florlu diş macunları kullanılmalıdır.

• Ağız yaraları mutlaka doktora gösterilmelidir. 6 ayda 1 diş hekimi muayenesi şarttır!

• Düzenli doktor muayenesi. Şeker seviyelerini kabul edilebilir derecelerde tutmak için mutlaka şeker hastalığı ile alakalı doktor muayenesi yapılmalıdır.

• Diş işlemlerinden önce 3 aylık şeker seviyesi (HbA1c) ölçülmelidir.